czwartek, 19 maja 2022

Uzależniajaca niezapominajka

Tak,tak, to kwiat Brunery, moje niezapominajki przekwitły , a te są bardzo podobne i mój ulubiony dzbanuszek.
 

W Maju, a  właściwie 15.05 był dzień niezapominajki i pomyślałam sobie, że to  jakby moje święto, bo ja od jakiegoś czasu jestem uzależniona od tego niepozornego kwiatuszka.

A zaczęło się od przeprowadzki do nowego domu.W starym lubiłam fiolet, fiołki , miałam fioletowe ściany, tu natomiast zastałam pewne trwałe elementy , które same przez siebie narzucały kolor niebieski. Nie przeszkadzało mi to zupełnie , bo ja kolor niebieski lubię, zwłaszcza gołębi.Pomyślałam sobie , że dobrze komponowała by  się niebieska niezapominajka ...........i wsiąkłam. 

Zaczęłam zbierać porcelanę z dekorem niezapominajki.Niełatwo jest ją wyszukać, bo takowej jest mało na rynku, a specjalnie nie chcę przepłacać, już i tak zbiłam dwie najpiękniejsze filiżanki. Gdybym zbierała np.porcelanę w róże , utonęłabym w jej nadmiarze, a tak mam ograniczoną możliwość zagracenia sobie mieszkania.

  Porcelanę szukam na pchlich targach ,  udało mi się coś niecoś wyszperać. 

Z okazji dnia niezapominajki  pochwalę się moją niewielką kolekcją.


Serwis kawowy na 12 osób



Mały serwis bo tylko na dwie osoby.


Dwa różne dzbanki

Serwis kawowy i do herbaty na 6 osób.



Różne drobiazgi



Półka w kuchni z porcelaną w niezapominajki.

Niektóre motywy niezapominajki z porcelany.


 
Niezapominajki
 
Namaluj miłością najpiękniejsze słowo,
drżące obietnicą, uśmiechnięte majem,
wpisz je srebrną rosą w zieleń szmaragdową
i w błękitne płatki niezapominajek.

Darowane szczęście nazwij po imieniu,
niech w wiosenne niebo marzeniem pofrunie,
niosąc na złocistym, słonecznym promieniu,
niezapominajek modry pocałunek.

Kiedy w błękit kwiatów sen miłości wprzędziesz,
to czas przemijaniem nie zdoła jej zatrzeć,
bo ciągle, jak Feniks, odradzać się będzie,
w niezapominajkach zostając na zawsze.


 

Dziękuję za to , że czasami do mnie zaglądacie i jeszcze mnie nie zapomniałyście, pozdrawiam niezapominajkowo.

Jasmin 

 

 

Moje prace o tematyce niezapominajkowej

 Tu , Tu i Tu

 

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam niezapominajki :) Piękna kolekcja porcelany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana ! Bardzo lubię niezapominajki, które rosną w ogrodach i zadarniają duże połacie ziemi. Wygląda to uroczo i napatrzeć się nie mogę, i zapominam o całym świecie wtedy.
    Podobnie teraz nie mogę się napatrzeć na Twoją porcelanę - choć to troszkę inny zachwyt. Piękne perełki wyszperałaś na targu. Też lubię wynajdywać na pchlim targu cenne różności. Zajrzałam na Twoje prace i muszę Ci powiedzieć, że w zachwyt wpadam, gdy widzę Twoje haftowane serwetki. Cudne są !!! Moc pozdrowień posyłam !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna porcelana. Ciekawa jestem czy masz ją tylko do ozdoby czy czasem sobie siadacie i popijacie z niej herbatę albo kawę ? Pozdrawiam Małgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że czasami , od święta delektuję się kawą lub herbatką z niezapominajkowej porcelany

      Usuń
  4. motyw niezapominajki jest nie do zapomnienia. cuda porcelanowe - cudne. prace urocze, wspaniałe, cudne

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe zbiory, niezapominajki mają w sobie coś urzekającego, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń