piątek, 18 marca 2011

Szablon serca


Wszyscy kochamy motyw serca, czy to w poezji, literaturze, czy to w obrazach, a my kobitki to jeszcze lubimy motyw serca opracowywać w nieskończoność w naszych przeróżnych robótkach.
Wiem że większość wie jak wykroić serce, dostępne są różne szablony, ale dla tych które borykają się z trudnościami przytoczę  prosty sposób narysowania sobie serca samemu w rozmiarze jaki sobie akurat życzymy.

Szablon serca



Na papierze , od rogu odliczamy linijką długość serca np.6 cm i rysujemy kwadrat o bokach 6 cm-trowych. Na dwóch bokach zaznaczamy środek kwadratu, czyli każdy odcinek boku ma 3 cm. Odchylamy cyrkiel na długość 3 cm,  ustawiam go na środku boku kwadratu i rysujemy pół okręgu. Wycinamy szablon, przykładamy do materiału i gotowe.





Aforyzmy o sercu

Problemem naszego wieku nie jest bomba atomowa, lecz serce ludzkie. - Albert Einstein

W życiu rodzinnym mężczyźni bywają lekkomyślni, powodują się rozumem, a nie sercem, wielu rzeczy nie pojmują, ale kobieta pojmuje wszystko. Wszystko zależy od niej. Dano jej wiele, przeto wiele się od niej żąda. - Antoni Czechow

Jakież zalety potrzebne są, aby wytworzyć doskonałego człowieka? Zimna głowa, gorące serce, trzeźwy sąd i zdrowe ciało. -R.W.Emerson

- Dlaczego mam zatem słuchać serca?
- Bo nie uciszysz go nigdy. I nawet gdybyś udawał, że nie słyszysz, o czym mówi, nadal będzie biło w twojej piersi i nie przestanie powtarzać tego, co myśli o życiu i o świecie. - P.Coelho "Alchemik"

Kiedy ciało jest smutne, serce powoli umiera. - Albert Camus

Oczy widzą, uszy - słyszą, a serce - i tak wie swoje. - W.Grzeszczyk

12 komentarzy:

  1. Super pomysł, szybki i można odrysować nawet od kubka. Z dzieciakami można zrobić podwójne i laurka gotowa. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trafiłam do Ciebie z bloga An i bardzo mi miło u Ciebie gościć :)
    Szablon jak najbardziej mi się przyda, a więc dziękuję śliczne za instrukcję :)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Mariola

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! Super wytłumaczone,a ja właśnie borykam się z wykrojami serc i koła. Tzn. wyciąć jeszcze wytne proste i kształtne, ale później to zszyć. To jest już filozofia :) Super obrazki serduszkowe, jeśli mogę to skorzystam z nich kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomyslowe! Asiu masz może jakiś patent na koło bez cyrkla ?

    OdpowiedzUsuń
  5. jesteś Wielka!!! ja zawsze wycinam jakiegoś koślawca a wystarczy cyrkiel! dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mariolu witam na moim blogu, chętnie do ciebie będę zaglądać.
    Jeżeli chodzi o koło to bez cyrkla odrysowuję od talerzyków różnej wielkości lub można do gwoździka doczepić nitkę o długości promienia koła i na drugim końcu zawiązać na ołówek. POstawić gwoździk bądź szpilę, przytrzymać , naciągnąć ołówek z nicią i rysować koło dookoła stałego punktu jakim jest gwoździk. Nie wiem czy jasno się wyraziłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za świetny pomysł na rozrysowanie równego serca. Na pewno z niego skorzystam, bo moje serca zawsze jakieś nie bardzo były.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jasne jak słońce :D że ja durna na to nie wpadłam Muszę uszyć pokrowce na krzesła kuchenne a siedzisko jest okrągłe i się zastanawiałam jak to ugryźć :D Dzieki Asiu :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Надо же, как просто!!! А я всегда мучаюсь и у меня всегда получается кривое сердце! Взяла на заметку! Спасибо!

    OdpowiedzUsuń
  10. cudny pomysł ja od kiedy pamietam miałam z tym problem zeby narysowac sobie równo serduszko,dziekuje serdecznie za kursik,pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trafiłam tu przypadkiem a tyle inspiracji :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. cały pani blog to jakas magia. pani jest tak utalentowana i te pani prace robia wrażenie. podziwiam, chylę czoła i widzę....że jeszcze dużo pracy przede mną.....zapraszam do mnie....ja dopiero zaczynam blogowanie grzebielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń