poniedziałek, 19 stycznia 2015

"Ala filet" - konturówką zamiast szydełkiem plecione


Och! nie , to nie jest filet z kurczaka , to pudełko na druty. Inspiracją do zrobienia owego pudełka była technika szydełkowa filet, a także pięknie malowane pierniki, a właściwie wzory, które na nich podziwiałam, takie jak te Tutaj i TU Przyglądałam się misternie malowanym kratkom na piernikach z fascynacją, i od lat chciałam spróbować.
   Mając więc chwilę dla siebie pobawiłam się konturówką, jest to dość precyzyjna robota, ale jak fascynująca, jak zajmująca, nareszcie mogłam zrobić coś nowego, coś co mi się bardzo podoba. Nie byłam pewna czy mi się uda w miarę równo namalować kreseczki, ale się udało, no może nie  są idealne, ale jestem zadowolona z pierwszej próby. Ostatecznie w pudełku umieściłam druty, piękne mieszkanko im sprawiłam, tak rzadko je teraz wyciągam, więc już nie będę miała wyrzutów , że je zaniedbuję. Środek pudełka wykleiłam bordowym aksamitem, choć na zdjęciach tego nie widać, możecie wierzyć na słowo , że tak jest.


Pudełko jak lukrowany piernik. 


Recipe ; 

 Jak polukrować piernik ( czyli pudełko piernikowe) 

1.Weź bejcę w płynie i posmaruj pudełko.
 2.Następnie przygotuj powierzchnię pudełka wg. przepisu o lakierowaniu Tu 
3.Jak pudełko piernikowe ostygnie i nabierze krzepy ,narysuj ołówkiem kratkę ( u mnie odstęp między liniami jest 0,5 cm.) 
4.Przyszedł moment na lukrowanie konturówką ( ja użyłam konturówki białej Renesansu, bo taką akurat miałam ), dokładnie i starannie pociągamy linie poprzeczne, gdy one nabiorą krzepy , pociągamy linie podłużne. 
5.Ostatnim krokiem lukrowania jest postawienie perełek Perlen Pen w kratce wg.wzoru dowolnego, u mnie są gwiazdki zimowe. Można dodatkowo udekorować piernik pikotkami itp. 
6.Życzę miłej zabawy przy lukrowaniu. 


Dziękuję wszystkim za miłe komentarze pod poprzednimi postami, a przepis na pudełko piernikowe podaję z wdzięczności za waszą przychylność i cudne, przydające skrzydeł wpisy pod dywagacjami na temat blogu.
Dziękuję i pozdrawiam cieplutko.

61 komentarzy:

  1. Super kursik, na pewno skorzystam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja, przepieknie to zrobilas i chyba skorzystam z Twojego tutorialu i sama tez tak sie pobawie...niesamowicie to wyglada, widzialam te pierniczki na kilku blogach, ale nigdy nie pomyslalabym, zeby to wykorzystac w ten sposob:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pudełko jest piękne! Bardzo piękne!
    Właśnie ostatnio myślałam o uporządkowaniu moich drutów ... właśnie w pudełku.
    Koronka bardzo mi się podoba, muszę się tego nauczyć :)
    Pozdrawiam i dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super :D
    Do Koniakowa masz bardzo blisko - ale Koniaków do Twoich koronek znacznie dalej :D
    Pozdrawiam
    Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
  5. Moją uwagę również od pewnego czasu przyciągają koronki "ala filet" czy to na pierniczkach, czy na pudełkach. Są cudne. Ostatnio zachwycałam się pierniczkami Penelopii. No a dziś zachwyciło mnie Pani pudełko na druty. Naprawdę śliczne. Zainspirowała mnie Pani do tego stopnia, że już biegnę szukać odpowiedniej konturowki. I wielkie dzięki za kursik. Mam ogromny szacunek dla osób , które bezinteresownie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem na tego typu blogach. Dziękuję i pozdrawiam. Ada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa co zmajstrujesz, na pewno się uda.

      Usuń
  6. Świetny pomysł :) , a jaki efektowny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz genialne pomysły, zawsze oryginalne i urocze:)
    Pozdrawiam serdecznie:)
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł i jaka dokladność!...bardzo mi się podoba. Mirela.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekne!Az na drutach sie robic chce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł niesamowity! Wykonałaś to arcymistrzowsko!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdusiu, Aisab,Miko,Jaddis, Justyno, Renatko dziękuję bardzo.

      Usuń
  11. Niesamowicie piękna i starannie wykonana praca. Jednocześnie dziękuję za "przepis" może się odważę na ozdobienie jakiejś mniejszej powierzchni.
    Pozdrawiam Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwaga to piękna rzecz, Mario mam nadzieję że uda się , przepis jest prosty.

      Usuń
  12. W poszukiwaniu haftu wstążeczkowego trafiłam tutaj i pozostanę na dłużej. Znalazłam tu tyle pięknych rzeczy, że nawet nie wiem co wyróżnić. Podziwiam również autorkę, za Jej chęć dzielenia się swoim doświadczeniami z innymi. Nie każdego na to stać Pozdrawiam bardzo serdecznie; Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu jest mi niezmiernie miło "słysząc" takie słowa.

      Usuń
  13. WOW! Pudełko z koronką filet zrobiło na mnie nie mniejsze wrażenie niż piernikowe koronki naszych kochanych koleżanek ! Podziwiam i zazdroszczę pomysłu i wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O rety, jakie to piękne jest!
    Dzięki za linki i kursik!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoje ręce są warte złota .Robisz cudowne rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pudełko absolutnie FANTASTYCZNE! Szczęka mi opadła. Podziwiam cierpliwość i precyzję. Cudeńko.....:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie będę lukrować, bo w nastoju jestem podłym (powody zdrowotno- rodzinne).
    Pudełko jest super, dla mnie bardziej na wyjazdowe druty, bo te właściwe przechowuję w grubym kartonie po koniaku (jakimś tam).
    Najważniejszy jest pomysł filetu. O wykonaniu nie ma co pisać, bo jak zwykle profesjonalne. Jeśli ktoś zobaczy krzywizny, to świadczy o rękodziele, a nie o chińskich powielaczach maszynowych.
    Poza tym lubię pierniki i lukier, filety też tak drobiowe jak i szydełkowe.
    Nie wiem dlaczego pudełko kojarzy mi się z piórnikami z dzieciństwa, chociaż nie pamiętam czy byłam posiadaczką drewnianego. Podobno powracają, może by tak z Plastusiem jakiś wykonać. Kownacka byłaby zachwycona.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plastusiowy pamiętnik czytałam, pamiętam i drewniany piórnik miałam, masz rację, nasze pokolenie z sentymentem to wspomina, a pudełko z plastusiem byłoby ciekawe.

      Usuń
  18. Czego Ty jeszcze nie wymyslisz? Cudenko.....Ula z Gor Blekitnych

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale fajny sposób, a jak pięknie się prezentuje...super robota Kochana:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow, jestem pod wrażeniem, świetny pomysł i rewelacyjne efekt!

    OdpowiedzUsuń
  21. A wiesz ze to super slodki pomysl, choc na pudelku mozna sobie zeby wygryzc, to lukierek na gorze wyszedl niesamowity. Rewelacyjny, warty podpatrzenia pomysl. Zreszta jak zwykle u Ciebie, pomyslowo, ciekawie, orginalnie....:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne. Gratuluję i umieszczam w zbiorze "może sobie kiedyś zrobię" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula, Różana Ławeczka, Jaga,, Savannah,Pierduty, Olcik wielkie dzieki.

      Usuń
  23. koronki na pudełku - cudne
    pewnie wrócę do "przepisu" i machnę takie cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super pomysł plecionki. Można wykorzystać go nie tylko na pudełkach, wspaniale! Powodzenia w następnych inspirujących przedsięwzieńciach

    OdpowiedzUsuń
  25. Asia-piękne,wspaniałe pudełeczko.Precyzja wykonania powala-chapeau bas! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję wszystkim za ciepłe komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękna praca. Uwielbiam tu zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  28. W życiu bym nie pomyślała, że to konturówką zostało zrobione !? Podziwiałam pudełko i nawet nie chciałam wiedzieć jakich nici użyłaś i jak bardzo się napracowałaś z tym haftem... aż dopiero pod zdjęciami przeczytałam i ... szczęka mi opadła z wrażenia. Podziwiam precyzję wykonania i pomysłowość !!! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Pudelko przepiekne, tylko podziwiac!

    OdpowiedzUsuń
  30. Niesamowite i jaka równiutka krateczka:)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Przecudne to pudełko, jakie zdolne te rączki. Też by mi się przydało pudełko na druty. Czy można gdzieś takie kupić, czy zrobione jest od podstaw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo , takie pudełka można kupić w Drewlandii, a tutaj masz link http://www.drewlandia.com.pl/

      Usuń
  32. Najpiękniejsze pudełko na druty jakie widziałam !!!!!!! Super !!!

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne pudełeczko! Piękneeeee!

    OdpowiedzUsuń
  34. O matko, jakie to piękne!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ślicznie dziękuję za miłe słowa, cieszę się że pudełko się podoba i że kursik może się przyda, tyle tu zdolnych bestyjek,że tylko patrzeć a coś wykombinują z filetem.Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  36. To pudełko jest rewelacyjne, normalnie do schrupania :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jejku jak równiutko! Czasem próbuję malować jakieś koronko i żaden szkic ołówkiem nie pomaga:-) Piękne pudełeczko.

    OdpowiedzUsuń
  38. Pięknie to zrobiłaś i pomysł niesamowity ! A jest Asieńko coś czego nie potrafisz ? :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Prześliczne pudełko. Cóż za misterna robota
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Jak zwykle piękne, podziwiam i obiecuje sobie ze wkrótce ozdobie coś inspirując się "lukrowanym wzorkiem", dzięki za kursik pozdrawiam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń