sobota, 5 lipca 2014

Słońce w słonecznikach


Słońce przypomniało sobie o wakacjach, bo ile jeszcze deszczu można znosić. Miesiące ciepłe upływają szybciutko, a tak naprawdę nie zdążyłam się jeszcze zagrzać. 
Myślę ,że teraz będzie pogoda, bo ja się nigdzie nie wybieram, jak zwykle wakacje spędzę w pracy. Wróciłam właśnie z wojaży, odbierałam sobie kilka dni liczonych za nadgodziny i jak zwykle ,gdy ja miałam wolne  padał deszcz . Przyzwyczaiłam się, nie zmarnowałam tego czasu, kierując się słowami Dean R.Koontz "..i kiedy przyjdą dni deszczo­we, naucz się przechodzić między kroplami" ,byłam u dzieci we Wrocławiu, spędziłam dwa dni intensywnie zwiedzając Kłodzko, byłam "u wód" w Kudowie Zdroju, Dusznikach Zdroju, Polanicy Zdroju, zahaczając o Łącko. W kilka dni zmieściłam całe moje wakacje, wakacje w pigułce. 


 Jeżeli już mówimy o słońcu, to nie możemy się obejść bez słoneczników, nie na darmo kwiaty te noszą taka nazwę.
U mnie dziś zagościły słoneczniki na tacy i misie. Komplet ten powstał dla Hani ,miłośniczki owych kwiatów , dotarł w jej ręce, mogę więc i wam go pokazać. 


 Stara misa bambusowa została przerobiona na bardziej ozdobną. 


Piękne słoneczniki to papier ryżowy Decomani.


 Taca, prosta, rustykalna, dodany delikatny szablon do motywu słoneczników. Bejca , to mieszanka dwóch bejc; żółtej i dębowej. Machnięcie pędzelkiem z rozwodnioną farbą i mamy urocze kropeczki.


 Koronka - aby można ją było ścierać ,gdy zabrudzi się tacę,( bo taca jest jak najbardziej użytkowa) , namoczona została w lakierze, potem wyciśnięta i przyklejona od razu na tacę. Przez lakier jest twarda, mocna i ścieralna.


 Dziękuję wszystkim za komentarze i ciepłe słowa pod poprzednim postem. Życzę dużo słońca, pozdrawiam cieplutko. 


Codzienność ciepłymi barwami malowana... 

Niekiedy nie wys­tar­czy
 namalować na płótnie, 
piękny por­tret ukochanej
 op­ra­wić dzieło złotym obramowaniem 
i po­wiesić w zaszczyt­nym miejscu…

 Niekiedy trze­ba dać z siebie więcej 
stać się Van Goghgiem codzienności
 z łez wy­doby­wać naj­ciep­lej­sze barwy 
i za­mieniać je, na śmiejące się słoneczniki… 
autor mnie nieznany

19 komentarzy:

  1. Piękna robota, zachwycające te słoneczniki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry sposób na przerobienie starych nie zbyt ładnych przedmiotów. Pięknie to zrobiłaś.
    Pozdrawiam Dorota.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super komplecik! Koroneczka dodaje całości smaczku.

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna praca jestem pod wielkim wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie myślałam, że misę bambusową można też przerobić na słonecznie.
    Uwielbiam Kotlinę Kłodzką. Szkoda, że nie byłaś w Bystrzycy Kłodzkiej i Lądu Zdrój, to moim zdaniem najbardziej klimatyczne miejsca. Jednak w Kłodzku bardzo mi się podoba mi się Twierdza, rynek (mimo parkingu dla samochodów) i most. Byłam tylko raz, ale jak mi się uda to na pewno wrócę.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne te słoneczniki :) pozdrawiam cieplutko :) taca rewelka - zwłaszcza pomysł z koronką.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zwykle piekne, i te sloneczniki cieplutkie i sloneczne pelne lata ...pozdrawiam Ulaz Gor Blekitnych

    OdpowiedzUsuń
  8. Super te słoneczniki pasują do tego wszystkiego! A patent z koronką muszę zapisać, bo fajny i zawsze się może przydać ;) Pozdrawiam i życzę samych słonecznych dni w najbliższym czasie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny komplecik :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne słoneczniki :)
    Cieszę się, że odwiedziłaś moje kochane Kłodzko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słoneczniki ! Śliczne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne to zrobiłaś.Pozwolisz że i ja skorzystam z patentu na usztywnienie koronki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyszlo pieknie tak idealnie letnio i sielsko.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne rustykalne klimaty. Takie lubię!

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście robią duże wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Taca przepiękna! I jeszcze ta koronka... cudo!

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny komplet ! Bardzo lubię motyw słoneczników - kiedyś był moim ulubionym. Pomysł z koronką do ściągnięcia...

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczny wakacyjny komplet:))

    OdpowiedzUsuń