środa, 4 kwietnia 2012

Żur, ser i tulipany



Przygotowania do Świąt idą całą parą. Żur już zrobiłam wg przepisu mojej mamy i przelałam do butli, czeka do soboty. Ser do żuru też przygotowałam według przepisu który od pokoleń jest w mojej rodzinie.
Na śniadanie Wielkanocne wg. tradycji rodzinnej  spożywamy biały barszcz , niezabielany ze święconką, o tym barszczu, produkcji żuru i serka pisałam tutaj , kto ciekawy niech tam zaglądnie.




W międzyczasie zrobiłam małe tulipanki  z jajeczek i filcu do dekoracji w kuchni. Takie małe co nie co.



Przy lakierowaniu i malowaniu wydmuszek pomalowałam małe jajeczka i wylakierowałam, miały służyć do innej dekoracji a ostatecznie zamieniły się w tulipanki.



Wykorzystałam małe plastikowe jajeczka, patyczki do szaszłyków i kawałek filcu. Z filcu wycięłam kolorowe listki i skleiłam na łodyżce klejem, i to wszystko.





18 komentarzy:

  1. Rzeczywiście przygotowania do świąt idą u ciebie cała parą i już chyba jesteś przygotowana :)
    Bardzo pomysłowy tulipanowy bukiet z jajeczek !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak u Ciebie świątecznie!!!! A mnie jeszcze dwa okna do umycia czekają ;-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Burano musiałam wcześniej się uporać, mam jeszcze dyżury 12-godzinnego i fizycznie nie dałabym rady zrobić tego w ostatniej chwili.

      Usuń
  3. Pomysłowe tulipany , jak to dobrze ,że mamy tradycje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu , bardzo mi się podoba Twój pomysł z tulipanami:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świątecznie już u Ciebie. Świetny pomysł z tulipankami. Należy przypomnieć, że kolejny, bo tulipanki gałgankowe uszyte dla mnie do dzisiaj cieszą oczy moich domowników i są ulubionym bukiecikiem moich wnuczek.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł z tulipanami jajowymi rewelka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale smakołyki, mniam.Tulipanki super. Pogodnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności tutaj, ale kolory jajek mnie zachwyciły!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne !!!
    W czas Święta Paschy niech zagości w Waszych sercach radość, spokój i wielka nadzieja odradzającego się życia:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Świtny pomysł - prosty i efektowny :) Żur i ser...mmmm!
    Pozdrawiam cieplutko i Wesołych Świąt życzę!

    OdpowiedzUsuń
  11. nie lubie kiedy ktos mowi, ze po co tyle zachodu jak to tylko 2 dni, a to wlasnie przygotowania czesto sa piekniejsze niz samo swietowanie ;)

    pokochajmy wiec swieta :))

    OdpowiedzUsuń
  12. zaintrygowałs mnie tym serem , lece poczytac :)

    OdpowiedzUsuń
  13. urocze tuli-pisanki:)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  14. Tulipanko-jajeczka super !!!
    Bardzo dekoracyjne !!!!!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam i życzę spokojnych świąt !!!!!!!!!!!
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne są takie rodzinne, tradycyjne Święta :) A tulipanowe jajeczka świetne! Mam kilka takich małych jajeczek i zupełnie nie miałam pomysłu jak je wykorzystać a tu proszę - jakie świetne "kwiatuszki" powstały :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jak zwykle mogę u Ciebie podpatrzeć coś fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł z tym bukiecikiem jajkowo-tulipanowym :))) A na stole mój ulubiony haft acufactum! Kiedyż i mnie się uda wyhaftować wszystko, co mam w planach...?

    OdpowiedzUsuń