środa, 30 kwietnia 2014

Cukier fiołkowy


 Receptariusz

Cukier fiołkowy: 

 1 szklanka cukru grubego kryształu (gruba rafinada),

 ok. 1/2 szklanki płatków fiołków 

Cukier ucierać partiami z płatkami w moździerzu (im więcej płatków, tym cukier będzie intensywniejszy w kolorze). Utarty rozłożyć na kawałku pergaminu i odstawić do przeschnięcia. Gotowy cukier fiołkowy przełożyć do słoika.

Chyba miałam za mało płatków bo mój wyszedł niebieski ale i tak ciekawy ma kolor. Takim cukrem można posypywać ciasteczka, babeczki lub znaleźć inne zastosowanie dekoracyjne.
Przepis znalazłam na blogu Komarki w dziale fiołków ,  wiele fiołkowych przepisów znajduje się na blogu  Break for Cake w dziale zielarstwo. 
Fiołki uwielbiam , pozazdrościłam  buteleczek z nalewką fiołkową, ale kolor!!! Niestety nie miałam możliwości nazbierania takiej ilości fiołków, aby móc zrobić sobie taką nalewkę. Zrobiłam więc cukier fiołkowy.

9 komentarzy:

  1. wspaniały pomysł i pachnacy

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super a smakuje jeszcze bardziej;)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie wygląda, pewnie tez fajnie pachnie. Szkoda, że nie mam w zasięgu tak dużej ilości fiołków :)
    O nalewce fiołkowej tylko słyszałam ... Całusy !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się niebieski nawet bardziej podoba. Nie wiedziałam, że takie cuda można zrobić z fiołków. W tym roku było ich tak dużo, że rosły u mnie na osiedlowych trawnikach, a nigdy wcześniej ich nie widziałam. W tamtym tygodniu było mnóstwo o parku nałęczowskim.
    Przepiękna ta serweta, to Twoje dzieło? Widzę, że to haft przestrzenny, mam w zamiarach coś wykonać, ale jak zwykle czas lub bardziej jego brak.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi sie taki Asiu jaki stworzylas! Do glowy mi nie przyszloby, ze mozna sobie poczynac z cukrem i fiolkami :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio robiłam cukier lawendowy...chciałąm Cię poinformować ,że na Twój blog i blog Twojej siostry nie mozna wejśc uzywając gogle chrom wyskakuje informacja o złosliwym oprogramowaniu , tez tak kiedyś miałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo oryginalny i godny naśladowania pomysł. Kolor cukru piękny i pewnie podany na stół robi niemałe wrażenie. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł na cukier nietuzinkowy, a fiołki piękne. Szkoda, że nie mam ich w zasięgu na pewno bym się pokusiła. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. ale cudny!! Ja ostatnio jestem pasjonatką szukającą takie przepisy!!!
    Dobrego dnia:):)

    OdpowiedzUsuń