środa, 25 października 2017

Moje wrzosowisko


Tym razem mały przerywnik.
 Muszę się pochwalić jesienią w moim ogrodzie, a właściwie wrzosowiskiem. 
Niektóre wrzosy odziedziczyłam,ale były w złym stanie. Przesadziłam wrzosy w inne miejsce, wcześniej przekopane, odchwaszczone z wielkiej ilości skrzypu , licząc się z tym , że się nie przyjmą , a one jednak odwdzięczyły się przepięknym kwitnieniem. 


Dosadziłam w to miejsce dodatkowo inne wrzosy, borówkę amerykańską , żurawinę, aronię i inne roślinki , które lubią kwaśną ziemię.

 Na wiosnę opowiem o tej części ogrodu, a teraz w roli głównej tylko nasze piękne wrzosowisko.

Ta najmniejsza zielona kępka to Debecja, ciekawe jak będzie wyglądać jak podrośnie.
Pięknie przebarwiona borówka amerykańska.
Żurawina wydała owoce.
Przepiękna krzewinka Hebe

Ta roślina jest dla mnie zagadką.
Odziedziczyłam ją po byłych właścicielach, myślałam , że to jakiś liliowiec. Roślinka rosła w cieniu pod drzewami i żal mi było biedaczki bo nie kwitła. Przesadziłam do nowej ziemi w inne miejsce , a one rozkwitła we wrześniu i kwitnie do dzisiaj.
Kto odpowie na zagadkę, co to za roślina, jak się zowie? 

Dziękuję za podpowiedzi, już wiem , to na pewno Liriope

12 komentarzy:

  1. Liriope muscari Royal Purple - za wujkiem Google ;o) Na kwiatkach sie nie znam nic, a nic, a ogrod w nowym domu bedzie mial 16 arow (!). Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz mailowa. Kejti_82

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kejti dzięki za podpowiedź, a 16 arów to wyzwanie, życzę powodzenia.

      Usuń
  2. PiEkny ogródek,na pewno wymaga dużo pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To dobra energia Hebe to jedno z najbardziej energetycznych ziół. Wszakże pamięta imperium rzymskie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Kochana. Próbuje reaktywować mój uśpiony od paru miesięcy blog. Czy mogę prosić o pomoc i umieszczenie go na bocznym pasku na Twoim blogu? Link do niego to - http://sielskachata.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. https://www.wymarzonyogrod.pl/kwiaty-i-rosliny-na-rabaty/roslinne-kompozycje/szafirki-kwiaty-wiosenne-uprawa-i-zastosowanie-szafirkow,94_2511.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój NN to chyba to https://www.google.pl/search?q=Liriope+Muscari&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj9p4nU3JrXAhUsKpoKHXodBjAQiR4IhwE&biw=1366&bih=588

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne wrzosowisko :) i żurawinka jest ;)

    OdpowiedzUsuń