wtorek, 17 października 2017

Poduszki jak jesienne kwiaty


Najlepszym malarzem na świecie jest natura, zwłaszcza jesienną porą, gdy promienie słońca wydobywają intensywność kolorów. Zachwycam się niezmiennie barwami liści drzew, wrzosów i jesiennych kwiatów. Żółcienie, pomarańcze, bordo , fiolety , zamglone błękity i róże, zupełny zawrót głowy.
Ze względu na użycie wielu ciemnych kolorów w salonie tj.grafitowa ściana, barokowa ciemna tapeta, ciemna kanapa, chciałam rozświetlić i ocieplić pomieszczenie. 
Długo się nad tym zastanawiałam, aż mnie olśniło .............zainspirowałam się barwami kwiatów cynii, astrów i wrzosów.
Chciałam też wprowadzić troszkę luksusu, połysku i miękkości. Postawiłam więc na aksamit, stary klasyczny materiał, który zdecydowanie spełniał moje oczekiwania. Trudność polegała na tym, że w sklepach, które odwiedziłam był niewielki wybór aksamitu lub nie było go wcale. Na internecie ceny zaporowe, choć byłam tak zdesperowana, że zapłaciłabym nawet tyle, gdyby chodziło o jeden kawałek, ja jednak potrzebowałam wielu kolorów i tylko po 60 cm. a tu informacja w sklepie internetowym  "musisz zakupić minimum 2 m." Byłam zła i rozczarowana. Jak wiecie mieszkam od niedawna pod Wrocławiem, nie znam wszystkich sklepów i możliwości, poszukiwałam usilnie, aż zdecydowałam się pojechać na ul.Robotniczą do hurtowni tkanin. Budynek niepozorny , obskurny, znalazłam się w epoce PRL-u, ale w środku można poszaleć, dość duży wybór różnych materiałów. 
I co?.........................znalazłam aksamit, o dużym wyborze kolorów ...........a cena?............tylko 35 zł za metr ( cena w internecie to od 85 zł do 120 zł). Kupiłam kilka kawałków,  liczyłam wprawdzie na inne odcienie, ale i tak byłam szczęśliwa.
Poszyłam poduchy i można zapaść się w nie na kanapie . Przytulne, mięciutkie, a jednocześnie pięknie zmieniające barwę w zależności od oświetlenia. Sama się dziwię czemu ten materiał popadł w zapomnienie.


Moje poduszki mają tę zaletę , że można je konfigurować ze sobą w zależności od nastroju, przemieniać, kłaść na fotele , codziennie może być inaczej. Taka zabawa urozmaica codzienność, nuda mi nie grozi, jednocześnie wprowadza indywidualizm do wnętrza. 
Nigdy nie kierowałam się modą, trendami, stylem, zawsze jak coś robię to jest to, co w obecnej chwili podoba mi się, często wbrew wszystkiemu. 


Pochwalę się jeszcze dębową ławą.
Miał być stolik, lekki , szklany , może złoty, ale nic ciekawego nie mogłam znaleźć, a jak już znalazłam to nie było w zasięgu mojego portfela.
Zdecydowaliśmy się na stolarza z sąsiedniej wsi, powiedzieliśmy mu co nas interesuje i zrobił nam ławę z dwóch kawałków dębowej deski , zapłaciliśmy tylko 300 zł. Nie kupiłabym w sklepie za te pieniądze, warto więc rozglądać się po okolicę za takimi fachowcami.
Wiem , że pomieszczenia wyglądają jeszcze surowo, ale dopiero wchodzę w etap detali, jesień i zima najlepiej temu sprzyja. Jak tylko coś wymyślę to się z wami podzielę, wprawdzie na dekoratora wnętrz się nie nadaję i nie aspiruję do bloga wnętrzarskiego, tylko jestem na etapie wykonywania robótek ręcznych dla domu, dlatego będę was tym męczyć.


Dziękuję za odwiedziny na moim blogu , za wasze komentarze i przyznam się do czegoś, teraz wiem jak bardzo mi brakowało tego miejsca i jak bardzo się stęskniłam za wami kochane blogerki, pozdrawiam cieplutko.

18 komentarzy:

  1. Ława oryginalna i w dobrej cenie:). Poduszki oszałamiają kolorami, ale najcudowniejszy jest fotel:))). Pozdrawiam jesiennie:). Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie, pięknie, pięknie! Bardzo elegancko u Ciebie. Lecę patrzeć inne posty, co tam jeszcze pięknego urządziłaś!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tam , właśnie się Pani nadaje ...
    Już nie mogę się doczekać następnych postów :) Cudny Ten Pani dom , widać ,że ciepły i rodzinny .Wspaniałą tworzy Pani atmosferę > Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie się prezentują te poduchy!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poduchy super :) ale serce skradła mi ława- stolik przepiękna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne poduchy. A stół jak marzenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Poduchy wspaniale,stol super i ten fotel no i te kolory piekna cala kompozycja pozdrawiam Ula z G.B

    OdpowiedzUsuń
  8. miękkich poduszek nigdy dość! nadaję charakter każdemu wnętrzu:) Te, w zestawie prezentują się doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładnie to współgra. Stolik ukradł całą moją uwagę, jest nieziemski

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślicznie dziękuję za miłe komentarze .Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  11. Zakochałam się w ławie/stoliku! Chociaż i poduchy przepiękne! Napisałam maila. Bardzo proszę o info zwrotne.
    Ps. SUPER, że wróciłaś. Będę zaglądać z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podpisałaś się, więc pytam czy chodzi o pudełeczko?

      Usuń
  12. Oj przepraszam, gapa ze mnie. kejti_82 - chodzi o wymiary ławy i namiary na stolarza. Byłabym ogromnie wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł, poduszki dodają pazura kanapie

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł, poduszki dodają pazura kanapie

    OdpowiedzUsuń
  15. Poduchy wspaniale! Bardzo podoba mi się ten fotel:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Naprawdę świetnie to wygląda:) Fajny pomysł. Poduszki piękne i bardzo eleganckie.

    OdpowiedzUsuń