sobota, 8 sierpnia 2020

Tajemnicza moc skarabeuszy

Skarabeusz w hafcie krzyżykowym , niewielki wakacyjny hafcik , taki mały klejnocik wyszyty na prezent, jako amulet chroniący przyszłego właściciela.


Skarabeusze były jednym z najstarszych i najszerzej stosowanych symboli religijnych.

 Tak więc skarabeusz ze złożonymi skrzydełkami ucieleśniał dyscyplinę,która charakteryzowała ludzkie życie, jeszcze nie przekształcone w godną egzystencję.Ten skarabeusz dopiero rozpoczynał swoją przygodę.Powoli rozkładał skrzydła, ucząc się trudnej sztuki latania. Lecący skarabeusz zamieniał się w Cheper – uskrzydloną tarczę słoneczną, symbol inicjacji i mistrza, będący jednym z wcieleń boga Amona. 

Egipcjanie byli zafascynowani niezwykłą metamorfozą masywnego owada, który do tej pory, z pochylonym łebkiem toczył przed sobą kulę gnoju, zostawiając szerokie bruzdy na piasku. Nagle ten udręczony robotnik odkrywał, że był stworzony do większych rzeczy – rozpościerał skrzydła i leciał na spotkanie ze słońcem.



 

5 komentarzy:

  1. Sliczny haft, ciekawe informacje o skarabeuszach, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dziecka miałam schizę na punkcie starożytnego Egiptu (nawet pracę maturalną pisałam na ten temat). Jednak nie znałam symboliki skarabeusza mimo, że kilka prac popełniłam z ich udziałem.
    W Twoim hafcie bardzo podobają mi się czarne zdobienia w secesyjnym stylu Muchy. Super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyjemnie tu zaglądać. Taka prawdziwa uczta dla duszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdziwy hafciarski skarb. No i muszę przyznać że ciekawy prezent. Calusy,pa!

    OdpowiedzUsuń