środa, 4 maja 2022

Wiosna w kolorze floksów

Odmieniło mi się.

Wieś odmienia spojrzenie na świat.

Dawniej , mieszkając w bloku , w środku miasta czas kwitnienia roślin przelatywał mi przez palce. Tu mignęło zakwitłe drzewo, tam fiołki na trawie, potem łąka w lecie, a tu już w parku złociły się liście.Nie miałam możliwości śledzenia przyrody tak intensywnie jak obecnie . Teraz nie mogę nadążyć z sadzeniem coraz to nowych roślin, chodzę i pochylam się nad każdą roślinką i wzdycham w zachwycie.

Odmieniło mi się. 

Nie pochylam się nad robótkami jak dawniej. Kiedy mogę być w ogrodzie, to jestem. Chyba powinnam teraz prowadzić blog ogrodniczy.......ha,ha, ale nic tu zmieniać nie będę. Robótki też się pojawią i może coś o książkach, które pochłaniam namiętnie.

A tymczasem coś z mojego ogrodu.

Zakochałam się w drobniutkich, urokliwych floksach, kwitnących właśnie na wiosnę. Postanowiłam zgromadzić jak największą ich kolekcję. Różnią się one kolorami, czasami tylko środkami kwiatuszka. Przepięknie wyglądają te kolorowe kępki. Spoglądając na nie , dusza w człowieku sama się uśmiecha.

Czyż nie są urocze?

Floks kanadyjski niebieski jest wyższy od floksów rozłogowych czy szydlastych.











 

8 komentarzy:

  1. Piekne kwiaty i piekny ogrod pozdrawiam jesiennie Ula

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocza wiosna wśród Twoich floksów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ta natura cudnie maluje... Floksy jak malowane ! U mnie też kwitną i powiem Ci, że masz rację tą odmianą. Odkąd my przeprowadziliśmy się na wieś - dopiero ujrzałam prawdziwy świat: spokojny, kolorowy, całkiem inny. Pozdrawiam serdecznie ! Życzę dobrego tygodnia !

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna dama.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudna kolekcja! Miałam kilka kolorów, ale w moim buszu nie przetrwały :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne floksy, masz wspaniałe odmiany. U mnie jeszcze nie zanosi się na ich kwitnienie. Tulipany przekwitły, czekam na piwonię. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne kwiatuszki, bajeczny ogród, który zawsze był i już pozostanie moim marzeniem... Marzeniem mieszkającego w bloku mieszczucha z rustykalnym sercem...

    OdpowiedzUsuń