piątek, 9 grudnia 2022

Kawa, ciacho i książka

 

Może książka pod choinkę , albo na długie wieczory przed kominkiem? a do tego kawusia i dobre domowe ciasteczko?

Ja kocham czytać, nie mogę zasnąć jak nie przeczytam choć parę kartek i tak przez ostatnie miesiące nazbierała się cała kupka przeczytanych tytułów. Postanowiłam się z wami podzielić niektórymi z nich.Dziś bardziej ambitne, oczywiście nie dla każdego, ale dla mola książkowego a i owszem.Zazwyczaj takie pozycje znosi mi moja córcia, a ja między kryminałami faszeruję się intelektualnie wzbogacając swój mózg i wyobraźnię.


 

Podnoszę średnią krajową w czytelnictwie.


 

Książka napisana jest niesamowicie plastycznym językiem, pozwala nam poznać punkt widzenia i emocje wielu bohaterów. Krwawa, chwilami aż makabryczna, psychologiczna , jednocześnie tak bliska życiu, poszukiwaniu miłości i bliskości drugiego człowieka.Zawieszona w świecie caratu, w środowisku żydowskim małych społeczności. Bardzo wciągająca, poruszająca serce.

"Niebezpieczna jak wilde chaje – dzika bestia – tytułowa córka rzeźnika, która ma na imię Fania i jest matką pięciorga dzieci. Matką i żoną, która zawsze nosi na udzie nóż i pewnej nocy wyrusza z domu, by odnaleźć męża swojej siostry. Porzucone żony, aguny, pozostają w zawieszeniu, dopóki nie uzyskają listu rozwodowego. Traktowane z litością, ale i podejrzliwością "gdyby umiała upilnować, upilnowałaby" pozostają na marginesie życia żydowskiej społeczności. W tym czarno-białym świecie, gdzie każdy szczegół musi być uregulowany, gdyż bez tego człowiek tonie, podróż, którą podejmuje Fania to szaleństwo. Czy jednak to tylko by ratować siostrę? A może nawet więcej niż upomnienie się o prawa kobiet, czy odwaga by przekraczać kulturowe ograniczenia."

Niezwykły smaczek  wśród książek. POLECAM

 

"Cyrk nocy" opowiada swoim czytelnikom historię na pozór magicznego cyrku i cichym pojedynku między dwoma iluzjonistami, a raczej ich opiekunami, którzy owy pojedynek sobie wymarzyli.

" Witajcie w Le Cirque des Reves: w namiotach w biało-czarne paski czekają was niezwykłe przeżycia, można się tam zgubić w gąszczu chmur, przechadzać po bujnym ogrodzie z lodu i podziwiać, jak wytatuowana kobieta guma wciska się do szklanego pudełka. W tym świecie iluzji rozgrywa się zaciekła rywalizacja - pojedynek dwojga magików, Celii i Marca, których od dzieciństwa szkolili właśnie w tym celu władczy nauczyciele. Rywale nie wiedzą, że w tej grze może być tylko jeden zwycięzca, a cyrk jest areną niecodziennej bitwy, w której bronią jest wyobraźnia."

 

"Życie bohaterom książki wymyka się spod kontroli, kiedy Yŏng-hye nagle odmawia jedzenia mięsa, nie znajdując zrozumienia u najbliższych. Kobieta traci kontakt z rzeczywistością, nie sypia, niknie w oczach. Rodzinna interwencja kończy się tragicznie, a Yŏng-hye wkrótce trafia do szpitala psychiatrycznego."

Jak dla mnie bardzo dziwna książka, jedna z najdziwniejszych jakie czytałam.


 

Opowieść o chłopcu który nie czuje emocji, Yunjae urodził się z aleksytymią, która utrudnia mu odczuwanie takich emocji jak strach czy złość. Fenomenalna historia,  przede wszystkim o przyjaźni i miłości. 

Mnie ta książka oczarowała, czytałam ją z wielka przyjemnością.POLECAM


 

Zbiór opowiadań, jest trochę śmiesznie, a trochę poważnie, na pewno niektóre teksty utkwiły mi w pamięci na dłużej. Czasami zaśmiewałam się do łez, a czasami nachodziła mnie zaduma.Trudno streścić , trzeba przeczytać.POLECAM.



"Głównym bohaterem jest Felix, reżyser teatralny. Jego prace nad adaptacją szekspirowskiej Burzy zostają przerwane, gdy wskutek podstępu wydawałoby się zaufanego podwładnego, Tony’ego, zostaje zwolniony ze stanowiska dyrektora artystycznego festiwalu w Makeshiweg. Felix był już w takim momencie życia, że nie miał nic poza pracą. W związku z tym Felix zmienia miejsce zamieszkania, rezygnuje z kariery i znika. W samotności skrupulatnie planuje zemstę.

Wiele lat później ukrywa prawdziwą tożsamość i pracuje jako nauczyciel w więzieniu. Razem z grupą osadzonych rokrocznie wystawia adaptację dramatu Szekspira. W końcu Felix odważa się na to, by znów wystawić Burzę. Mało tego, dzięki tej sztuce widzi w końcu możliwość zemsty na Tonym, który przez te wszystkie lata piął się po szczeblach kariery i nawet zajął się polityką."POLECAM

 

 

Fandorin wraz ze swym pomocnikiem, byłym japońskim yakuzą, Masą wpadają w wir wydarzeń, które o mały włos nie kosztowały ich życia.Historie kryminalne w różnych częściach świata. LEKTURA LEKKA I PRZYJEMNA.



 

"Margaret Lea od najmłodszych lat pracuje w rodzinnym antykwariacie. Kocha książki, chyba nawet bardziej niż ludzi. Uwielbia klasykę literatury, szczególnie opowieści o duchach i starych posiadłościach. Margaret docenia bowiem tajemnice. Te skrzętnie skrywane, bolesne, które tylko czekają na odkrycie. Tak jak jej dzieciństwo. Albo życiorys niejakiej Vidy Winter, jednej z najsłynniejszych współczesnych pisarek.

Tak się składa, że teraz Margaret dostaje szansę, by poznać sekrety, których nikomu do tej pory nie było dane poznać. Vida Winter powoli odchodzi z tego świata i pragnie po raz pierwszy opowiedzieć prawdę. Prawdę o sobie i swojej rodzinie. O tragicznych losach posiadłości Angelfield, w której wszystko się zaczęło."

Książka piękna , tajemnicza.POLECAM

 

Pozdrawiam cieplutko , a o innych książkach napiszę niedługo.

3 komentarze:

  1. Almond mnie zainteresował :-) Ja też mam stertę książek do przeczytania. obiecałam sobie, że jak się skończą prace na ogrodzie to zasiądę z kawką i książką. Ale zapomniałam, ze kartki świąteczne będę robić:-) Poczytam w styczniu . pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także kocham czytać..nie jestem w stanie wymienić ile ....ale to nie ważne , ważne są przeżycia...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń